Şimdi Ara

Tıp okuyorum ama okumak saçma

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Petrichor_ Daha Az
1 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 1 Misafir - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
41
Cevap
2
Favori
1.833
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 hafta
  • Cevaplayan Üyeler 25
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 2 saat 43 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 7
  • Favoriye Eklediklerim 2
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Riketsiya çiçeği (5 mesaj) yharf (4 mesaj) Stromeo (4 mesaj) Azeltek1 (3 mesaj) Graviton G (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (22 mesaj) Mobil (8 mesaj) Mini (7 mesaj) (4 mesaj)
  • @
8 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Konu Dışı / Off Topic >> Konu Dışı >> Tıp okuyorum ama okumak saçma
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Teğmen
    154 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Tıp okumak saçma demiyorum. Okul okumak saçma. Ortaokul, lise, üniversite... Oku oku bitmiyor. Her seferinde okul bitse de rahatlasak kafası, üniversite bitince 25 uzmanlık bitince 30 yaşımda olacaksam seveyim* böyle hayatı. Tıpı isteyerek yazmadım sanılmasın aslında çocukluğumdan beri doktor olucam derdim ama tercih dönemi kafam Mühendisliğe kaymıştı biraz. Çünkü okumaktan bıkmıştım 6 yıl okuyacağıma 4 yıl okuyayım diye düşündüm tus fln var bi de.. Ama sonuç olarak şu an tıp okuyorum, mühendislik okusam da aynı şekilde düşünürdüm büyük ihtimallle.


    Her insanın yapısı okulda eğitim almaya uygun değil bence. Mesela benim yapım ders çalışmaya uygun değil; ilgim olan konularda bir şeyler öğrenmek istiyorum, hayal gücüme güveniyorum senaryolarım var ama sinema televizyon okusam belki olurdu hayatımın ipleri benim elimde değil. Gerçi o bölümde okuyan çoğu arkadaş da şikayetçi okumayı gereksiz görüyorlar.


    Gençliğim boşa gidiyor yapmak istediklerimi yapamıyorum ailem için okumam para kazanmam gerek ama kendi hayatımdan vazgeçiyorum böyle de. Okuyup adam olmak diye bir şey varsa o okumak bu okumak değil kesinlikle.




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    |
    |




  • Yüzbaşı
    803 Mesaj
    Ben de tıbbı isteyerek yazdım. 4. Sınıfa kadar mutlu mesut okudum. Şu an 5. Sınıfım. Arkadaşlarım kimisi staj yapıyor kimisi çalışıyor. Önümüzde daha intörnlük, tus, asistanlık gibi uzun bir süreç var. Stajlardaki asistan abla abilerimiz periferde yaşadıklarını anlattıkça içim kararıyor. Bu sene b*k vardı tıp yazdık modundayım. Pc müh olup kod yazaydım diye düşünüyorum. Umarım emeklerimize değer. Başka da diyecek bir şey yok.



    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    |
    |
  • Er
    8 Mesaj
    Eski Kullanıcı Adı:
    venom 1


    Tıp ile bilgisayar mühendisliği arasında kalmıştım tercih döneminde şu an 1. Sınıf Bilgisayar mühendisliği öğrencisiyim. Arada aklıma geliyor tıp mı seçseydim diye ama cidden emeğinin karşılığını verebilecek bir meslek değil bence. En önemli artısı işiniz garanti öyle düşünün.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ThisVenom -- 7 Nisan 2021; 15:31:53 >
    |
    |
  • Yüzbaşı
    733 Mesaj
    Okurken insan çok zorlanıyor, daha az olsa keşke diyor ama en başından sonuna kadar verilen her ders görülmesi gereken dersler.

    Okuması gerçekten zor; öğrenmek sancılı bir süreç ama her şeyi öğrendikten, okulu bitirdikten sonra artık kolaylaşıyor.
    Sabredin...



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Er
    2 Mesaj

    ne de olsa birileri bu işi yapmak zorunda ve sen de bu alanda kendini 5 yıl geliştirmişsin.TUS sınavı sonrası birsürü branş var mutlaka ilgili olduğun vardır veya yurtdışı düşünebilirsin.Hem ona bakarsan mühendislikte 5 sene okudun +2 yüksek lisans = 7 3-5 sene de tecrübe kazanmakla geçer aşağı yukarı tıpla aynı süreye denk geliyor aslında bir fark yok.Ben de bu sene başladım.Pandeminin getirdiği hapis hayatıyla bunalımda olmama rağmen bir şekilde kendimi motive etmeyi başarıyorum.Bence sen de başarabilirsin.

    |
    |
  • Er
    2 Mesaj

    hocam 1.sınıf dersleri (biyokimya mikrobiyoloji özellikle) çok fazla ezber ve gereksiz gibi duruyor.Komiteye kadar ezberleyip unutuyorum.Unutmasam bile mesela ilerde kalp-damar cerrahisinde bu bilgiler bana lazım olacak mı ? olursa zaten unutmuş olacağım o zaman tekrar etmem gerekecek.Bunları o zaman öğrenmem gerekecekse şimdi niye ezberleyip unutuyorum ?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Azeltek1 -- 7 Nisan 2021; 14:45:58 >
    |
    |
    yharf kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Ben de çok mutsuzum zaten bu yüzden okulum da uzadı.gerçekten de bitecek gibi değil.iş garantisi var şu anlık ama düşük maaş ve türkiye şartlarında çok zor bir meslek.ben uygun değilim zaten.sürekli başarılı insanların kariyerlerini dinliyorum dinledikçe kendimden daha çok nefret ediyorum.sürekli mühendislik özellikle yazılım derslerini araştırıyorum ve yaptıkları iş o kadar büyüleyici geliyor ki bana bilmiyorum belki davulun sesi uzaktan hoş geliyordur ama günümüz dünyasında en önemli sektör bence.çok kötü tükendim gerçekten.bu arada tıbba çok büyük saygım var ama bana göre değil işte bunu acı dolu geçen yıllarımda çok iyi anladım ve anlıyorum.çok yoğun bir gelecek kaygısı var bende çok berbat bir şey.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yüzbaşı
    733 Mesaj

    Bu bilgilerin hepsi birikiyor ve öğrendikten sonra artık kolay geliyor.


    Mesela herhangi bir tıp kitabını okuduğunda sana anlaşılır gelir. Ama herhangi birisine göstersen anlamaz. Sadece o kelimelere aşinalık, belli başlı şeyleri bilmek bile sana lazım oluyor. Her dersin birbiriyle bağlantısı var. Okurken hepimiz yaşlanıyoruz desek yalan olmaz, beni en az 10 yaş yaşlandırmıştır okumak. Ama koskoca tıpı öğrenmek de kolay değil...




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Azeltek1 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    428 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Azeltek1

    hocam 1.sınıf dersleri (biyokimya mikrobiyoloji özellikle) çok fazla ezber ve gereksiz gibi duruyor.Komiteye kadar ezberleyip unutuyorum.Unutmasam bile mesela ilerde kalp-damar cerrahisinde bu bilgiler bana lazım olacak mı ? olursa zaten unutmuş olacağım o zaman tekrar etmem gerekecek.Bunları o zaman öğrenmem gerekecekse şimdi niye ezberleyip unutuyorum ?

    unutacaksın hepsini doğal olarak. tusa çalışırken tekrar hatırlayacaksın. sonra tekrar unutacaksın. ama tekrar hatırladıkça daha kalıcı oluyor o yüzden boşa öğreniyor sayılmazsın.

    |
    |
  • Yüzbaşı
    733 Mesaj
    Bu arada okurken ben de çok fazla okulu bırakmayı düşündüm. Uzmanlığı nasıl kazanıcam diye kendimi yerdim. Gündr 4 saat düzenli çalıştığım halde konularım yetişmiyordu. Günü gününe çalışsam dahi bi yerden sonra ip kopuyordu. Ama nasıl oldu bilmiyorum hepsini atlattık bitti gitti.

    Kısacası dışarda yazılım vs okuyanları düşünüp kendinizi yemeyin. Sizin mesleğiniz her zaman en kutsal meslek olarak kalacak.


    Maddi konuda da; yaklaşık 4-5 sene önce doktor maaşı asgari ücretin 7-9 katı civarlarından başlardı. Malesef ama malesef doktorluğu yerden yere vurdular. Ama umuyorum ki her şey düzelecek herkes hakkettiği parayı alacak.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yüzbaşı
    428 Mesaj

    çok özel ilgin yoksa tıp türkiye şartlarında okunması en saçma bölüm . Kıytırık hiç bir işe yaramayan bölümler bile daha mantıklı en azından hayata erken başlıyorsun.

    |
    |
  • Er
    2 Mesaj

    hocam peki yurtdışı konusunda neler düşünüyorsunuz ? ben usmle süreçlerine baktım biraz . sınav kısmı halledilir gibi ama öğrenci birisi için maddi külfeti biraz fazla ve sınavlara ek bazı faktörler var (aktiviteler, abd'de yapılmış stajlar,ingilizce iletişim becerisi,...) . TUS daha zor bir sınav ancak bu usmle işi bana daha yıpratıcı gibi geldi. sizce uğraşmaya değer mi ? bir de cerrahi branşlar Türkiye'de 5 para etmezken kimse tercih etmiyorken abd'de bu branşlar competitive sınıfında yani çok fazla talep büyük bir yarış var bu branşlar için.bu da ilginç bir nokta bence ve olması gereken de abd'deki bence.

    |
    |
    yharf kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Er
    9 Mesaj

    bence de tıp okunacak şey, doktorluk yapılacak iş değil. Ama yapabilen ve sevebilen için çok büyük tatminler sağlıyordur. Düşünsene . çok zor durumda olan bir çocuğu basit bir müdahaleyle iyi edebiliyorsun. ya da ölüm eşiğindeki bir kişinin bir süreliğine de olsa yaşama dönmesine vesile oluyorsun. Bu, müthiş bir şey. Tabi bu tarz bir doktor olmak da hem çok zor hem herkesin harcı değil.

    |
    |
  • Yüzbaşı
    277 Mesaj
    Verebileceğim en büyük tavsiye tus yerine mutlaka yabancı dil çalışıp yurt dışında mesleğe devam etmek olacak en azından verdiğiniz emeğin karşılığını alabilirsiniz oralarda



    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    |
    |
  • Yüzbaşı
    733 Mesaj

    Yurtdışı konusunu hiç bilmiyorum o yüzden yalan yanlış konuşmak istemem.


    Cerrahide; zaten zorlu bir lisans sürecinden çıkan doktor daha fazla yıpranmak istemiyor. Cerrahinin nöbetleri, eğitim süreci, mobbingi, hastası şusu busu herkesi soğuttular.


    Hakettiği değeri verseler burda da 1. sıraya yerleşir ama verirler mi sanmıyorum




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Azeltek1 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    318 Mesaj

    ben 5. sınıfım. şuan tıpa katlanmamın tek motivasyonu orta şekerli bir asistanlığa kapağı atıp bir yandan iş öğrenirken bir yandan da danışmanlık ve dil kurslarını karşılayabilecek para kazanıp 1.5 2 yılda isveçceyi halledip isveçte tekrar asistanlık programına başlama planı. eğer arkamda varlıklı bir ailem olsa tusa hiç başlamazdım bile. stajlarımı geçer dil çalışırdım. mezun olur olmaz da isveçteki sınavlara girerdim. kazanamazsam evde otururu tekrar tekrar denerdim. ailemden şikayetçi değilim sadece düşüncemi söylemek istedim. ki bu stratejiyi uygulayan çok insan var. ben kendi adıma beceremeyecek olsam bile deneyeceğim. 2012 türkiyesi olsa mesela gayet de güle oynaya yaşardım bu ülkede. avrupadan yine fakirdik ama yine de alım gücümüz vardı. şimdi bitiğiz ve her geçen gün daha da kötüleşiyoruz. gidin arkadaşlar. dünyanın her yerinde geçerli bir mesleğimiz var.

  • Yarbay
    2628 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: eskikarateci

    ben 5. sınıfım. şuan tıpa katlanmamın tek motivasyonu orta şekerli bir asistanlığa kapağı atıp bir yandan iş öğrenirken bir yandan da danışmanlık ve dil kurslarını karşılayabilecek para kazanıp 1.5 2 yılda isveçceyi halledip isveçte tekrar asistanlık programına başlama planı. eğer arkamda varlıklı bir ailem olsa tusa hiç başlamazdım bile. stajlarımı geçer dil çalışırdım. mezun olur olmaz da isveçteki sınavlara girerdim. kazanamazsam evde otururu tekrar tekrar denerdim. ailemden şikayetçi değilim sadece düşüncemi söylemek istedim. ki bu stratejiyi uygulayan çok insan var. ben kendi adıma beceremeyecek olsam bile deneyeceğim. 2012 türkiyesi olsa mesela gayet de güle oynaya yaşardım bu ülkede. avrupadan yine fakirdik ama yine de alım gücümüz vardı. şimdi bitiğiz ve her geçen gün daha da kötüleşiyoruz. gidin arkadaşlar. dünyanın her yerinde geçerli bir mesleğimiz var.

    Ömürden ömür yiyen bi yol..





  • Yüzbaşı
    318 Mesaj

    en azından hayatımız olur. türkiyede köleyiz. çalışıyoruz çabalıyoruz doymaktan fazlasını lüks sayıyorlar isteyene hakkını arayana terörist diyorlar.

    |
    |
    Syronwar kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    312 Mesaj

    Tıp okumak başlı başına zor. Ama meslek hayatında da çok daha başka sorunlarla karşılacaksın. Kaçıncı sınıfsın bilmiyorum ama bazı öğrenciler kliniğe geçtiğinde bölümlerine daha fazla ısınabiliyorlar. Sürekli tıp kitapları arasında boğuşmak zordur eminim.

    Üstelik mühendislik okuyanlar da okurken bin pişman. :) EE okuyan arkadaşımın çektiği çileye birebir şahidim :)

  • Teğmen
    128 Mesaj
    Yapın ders çalışmaya uygun bence dostum yoksa tıp kazanamazdın. Türkiyedeki sistemle çalışmadan olmuyor. Bence coronadan kaynaklı bunalmışsın, normal.
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Instagram takipçi satın al
Radyo Dinle
Pubg mobile uc
Ko Cuce
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
0,922
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
sakarya escort
nevşehir escort
kayseri escort
sakarya avukat
webmaster forum
buca escort bayan